그럼 이쯤에서 정리 한 번 합시다.
| Static Object | Dynamic Object | comment | |
Realtime Lighting |
Light: Realtime Shadow: Realtime(shadowmask) GI: Realtime | Light: Realtime Shadow: Realtime(shadowmask) GI: Nothing | -need baking cluster for Realtime GI.
-Realtime Ambient light |
|
Mixed Light |
Baked | Light: Baked Shadow: Baked GI: Baked | Light: Nothing
Shadow: Nothing GI: Nothing | -Baked Ambient light |
Baked Indirect | Light : Realtime
Shadow: Realtime(shadowmask) GI: Baked | Light: Realtime
Shadow: Realtime(shadowmask) GI: Nothing | -Baked Ambient light | |
Shadowmask (distance shadowmask) | Light : Realtime
Shadow: Baked(shadowmask) GI: Baked | Light: Realtime
Shadow: Realtime(shadowmask) GI: Nothing | - but, baked shadow & realtime shadow are perfect blended by shadowmask. -Baked Ambient light - have additional option 'distance shadowmask' | |
Subtractive | Light: Baked Shadow: Baked GI: Baked | Light: Realtime
Shadow: Realtime(shadowmask) GI: Nothing | - baked shadow & realtime shadow are not blended each other |
행여나 알아보기 조금이라도 쉽지 않을까 하고 정리해 봤지만 여전히 알아보기 힘듬 ㅋㅋㅋㅋ
왜 영어로 썼지... 저도 모르겠네요.ㄷㄷㄷ
하여간 저기에 서로 그림자나 GI를 주고 받는 경우까지 들어가면 더 복잡해집니다.
그럼 다음 차례는 저기 있는 라이트맵들을 하나 하나 보는 것이겠네요.
일단 RealTime부터...
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