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유니티 엔진

유니티 신 버전 라이트맵 사용하기 4 ( Using Unity 2017 Lightmap - 4)

by 대마왕J 2017. 12. 13.

그럼 이쯤에서 정리 한 번 합시다. 


 

 Static Object

Dynamic Object 

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Realtime Lighting

 Light: Realtime


 Shadow: Realtime(shadowmask)


 GI: Realtime

 Light: Realtime


 Shadow: Realtime(shadowmask)


 GI: Nothing

 -need baking cluster for   Realtime GI. 

 

-Realtime Ambient light

Mixed Light 

 Baked 

Light: Baked


Shadow: Baked


GI: Baked

 Light: Nothing

 

Shadow: Nothing


 GI: Nothing

 -Baked Ambient light

 Baked Indirect

 Light : Realtime

 

Shadow: Realtime(shadowmask)


 GI: Baked

 Light: Realtime

 

Shadow: Realtime(shadowmask)


 GI: Nothing

 -Baked Ambient light

 Shadowmask

(distance 

shadowmask)

 Light : Realtime

 

Shadow: Baked(shadowmask)


 GI: Baked

 Light: Realtime

 

Shadow: Realtime(shadowmask)


 GI: Nothing

- but, baked shadow & realtime shadow are perfect blended by shadowmask.


-Baked Ambient light


- have additional option 'distance shadowmask'

 Subtractive

 Light: Baked


 Shadow: Baked


 GI: Baked

 Light: Realtime

 

Shadow: Realtime(shadowmask)


 GI: Nothing

- baked shadow & realtime shadow are not blended each other
-Baked Ambient light


행여나 알아보기 조금이라도 쉽지 않을까 하고 정리해 봤지만 여전히 알아보기 힘듬 ㅋㅋㅋㅋ


왜 영어로 썼지... 저도 모르겠네요.ㄷㄷㄷ


하여간 저기에 서로 그림자나 GI를 주고 받는 경우까지 들어가면 더 복잡해집니다. 



그럼 다음 차례는 저기 있는 라이트맵들을 하나 하나 보는 것이겠네요. 

일단 RealTime부터...



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