http://www.alanzucconi.com/2016/07/01/surface-shading/
볼륨 렌더링 공부하고 싶었는데 훌륭한 튜터리얼.
이 아저씨 튜터리얼은 언제나 마음에 든다
This is the first part of a Unity tutorial dedicated to Volumetric Rendering, raymarching and signed distance fields. These techniques allow us to overcome the biggest limitation of modern 3D engines, which only let us render the outer shell of an object. Volumetric rendering enables the creation of realistic materials that interact with light in a complex way, such as fog, smoke, water and glass. Beautifully crafted effects such as NMZ‘s Plasma Globe (below) would simply be impossible without volumetric rendering.
이것은 유니티 볼륨 렌더링의 첫 번째 튜터리얼이다.- 레이마칭과 사인 디스턴스 필드의. 이 테크닉은 현대 3D 게임 엔진의 한계인 외부 껍데기만 렌더링 하는 것을 넘어서게 해준다. 볼륨 렌더링은 빛과 복잡한 상호 작용을 하는 사실적인 재질을 가능하게 해준다, 안개나 , 연기, 물 그리고 유리 같은...
아래 보이는 NMZ의 아름다운 플라즈마 글로브도 볼륨 렌더링 없이는 불가능할 것이다.
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